Ariketa honetan haurtzaroa eta irakaskuntza nola aldatu duen eztabaidatuko dut:
HAURTZAROA
Argazki hauek aukeratu ditut nire ustez teknologia eragin
handia duelako. Adierazten du nola teknologiaren aurrerapenekin gauza asko
aldatzen ari direla eta galtzen ari direla, hala nola, aurrez aurre harremana,
parkeetan jolastea…
Adibidez, lehenengo argazkian ikusi dezakegun bezala
lehen, urtebetetzeak familia eta lagunekin ospatzen ziren, eta gaur egun,
ohitura hori galdu egiten ari da. Gainera, egun umeak konformatzen dira, haien
urtebetetzeak direnean Facebooken edo beste sare sozial batean zorion asko
izatea.
Teknologia eragin handia duela beste adibide bat da
futbolaren argazkiak. Lehen kaletik ume asko ikusten genuen parkeetan jolasten,
baina orain, aldrebes; Gaur egun umeak geratzen dira etxeetan Play Station-arekin
jolasten.
Nire ustez, teknologia gauza batzuetarako kalte asko
eragiten ari du. Aipatu ditudan adibideekin ikus dezakegu nola umeak egiten ari
dira pasiboagoak, hau da, nahiago dute etxean geratzea bideo jokoekin,
ordenagailuarekin, etab.
Nire iritziz, hau gertatzen ari da gurasoak onartzen
dutelako, eta batzuetan gurasoak lasai egoteko tabletekin edo mugikorrarekin
uzten diete umeei. Gainera, umeak nahiz eta gauzak gaizki egin edo gaizki
portatu, dena baimentzen dute.
Laburbilduz, lehen esan dudan bezala, teknologia pasiboagoak egiten
ari gaitu, hau da, teknologia bizitza errazago egiten digu eta moldatzen gara “click”
batean dena egitera.
IRAKASKUNTZA
Bi argazki hauek aukeratu ditut,
nire ustez irakasleak duen metodologia aldatu egin duelako. Adibidez, lehenengo
argazkian lehen zegoen irakaskuntza adierazten du, hau da, irakaslea ailegatzen
zen klasera, gaia azaltzen zuen eta bere etxera joaten zen, ikasleen beharrei erreparatu gabe eta
galderak badituzte arduratu gabe.
Argazkian ikusten dugun bezala
ikasleak oso aspertuta daude eta ez daude motibatuak, hau etorkizunerako kalte
handia da, umeak ikasteko gogoak galtzen dutelako.
Nire ustez, guztiok lehen hezkuntzan
eta D.B.H-n buruz gauza bat baino gehiago ikasi ditugu azterketa egiteko eta
gainditzeko, baina gero, azterketa bukatu ondoren ahazten zaigu. Hau gertatzen
zen bakarrik ikasten genuelako gainditzeko eta ez gure jakintzak handitzeko.
Bigarren argazkian ikusi
dezakegun bezala, ikasle ugari agertzen dira klasean ondo pasatzen eta motibatuak daude, hau gertatzen
da irakaslea dinamikoagoak egiten dituelako klaseak eta ikasleak jolasten
ikasten dute. Irakaskuntza prozesu hau
abantaila asko ditu, adibidez, umeak gogoekin joaten dira eskolara gauza
berriak ikastera.
Nik irakaslea bazina klaseak
dinamikoak egingo nituzke, umeak jolasten ikasteko eta haiek arreta ez galtzeko.
Nik pentsatzen dut jolasten ere bai balore asko ikasten direla eta oso garrantzitsuak
dira bizitzarako.
No hay comentarios:
Publicar un comentario